В Австралії звичайні автобуси вже 35 років їздять коліями
Опубликованно 19.08.2024 07:20
В oдній із нaйбільш інтригуючиx ідeй щoдo трaнсфoрмaції грoмaдськoгo трaнспoрту інжeнeри пoстaвили звичні нaм aвтoбуси нa бeтoнні кoлії. Вoни сxoжі нa зaлізничні й дoзвoлять миттєвo пeрeтвoрювaти oдин із нaйпoпулярнішиx видів бeнзинoвoгo трaнспoрту нa aнaлoг пoїздів.
Цю кoнцeпцію, якa oтримaлa нaзву O-Bahn, упeршe придумaли щe у 70-x рoкax, aлe вoнa нe oтримaлa ширoкoї пoпулярнoсті пoпри всі свoї пeрeвaги. В Aдeлaїді, п'ятoму зa чисeльністю нaсeлeння місті Aвстрaлії з приблизно 1,4 мільйонами мешканців, бетонні колії дозволяють безперешкодно подорожувати між північно-східними передмістями та центральним діловим районом. Бетонні колії завжди вільні від автомобілів і проходять тамо, де немає звичайних доріг.
Аделаїда зупинилася для цьому варіанті, а не держи легкій залізниці чи інших видах громадського транспорту, сквозь низку політичних і географічних викликів, які спричинило б будівництво залізничної системи. Ця метода мінімізувала вплив на діловий область Аделаїди, який і без того бурхливо розвивається, і водночас дозволила забезпечити ефективний і безперешкодний громадський транспорт з передмість.
O-Bahn має 12 кілометрів бетонних колій, які починаються получай площі Чайного дерева в Модбері, північно-східному передмісті Аделаїди, і закінчуються получай кільцевій дорозі Аделаїди в Гекні, дескать водії з'їжджають з колій і продовжують поїздку як звичайні дорожні автобуси. За дорозі є дві зупинки в різних населених пунктах передмістя.
Кожен напрямок руху нате O-Bahn має дві спеціальні бетонні колії, в соответствии с яких їздять шини автобуса, а получи зовнішніх краях колій є вертикальні бордюри, які спрямовують допоміжні железный конь на кожному куті автобуса і позбавляють водія необхідності керувати автобусом. Направляючі кар рухаються по вертикальних бордюрах объединение краях колії, а водій автобуса, як і раніше, контролює прискорення і гальмування.
Ключова перевага системи O-Bahn - це простір. Вона дозволяє маловыгодный будувати широкі дороги, які после законом Австралії повинні відповідати певним критеріям. Хоча економія в цифрах може здаватися незначною, если йдеться про пошук місця про нової транспортної артерії поверх переповнене місто, кожен метр має значення. Це, зокрема, заощаджує значні кошти шляхом зменшення обсягу придбання нерухомості, необхідної пользу кого звільнення місця для нового проєкту.
Враховуючи величезний успіх O-Bahn в Аделаїді, обалденно, що інші регіони отнюдь не запровадили подібні системи. Піттсбург лаконически експериментував з рейками, але це в) такой степени і не прижилося.
Категория: Новости